Avize și autorizări

on 11 Noiembrie 2015
Atribuţii generale:
 
  • verificarea, înregistrarea documentelor necesare pentru
    • autorizaţia sanitară de funcţionare în baza declaraţiei pe propria răspundere
    • autorizaţia sanitară de funcţionare în baza referatului de evaluare
    • certificarea conformităţii cu normele de igienă şi sănătate publică
    • asistenţă de specialitate de sănătate publică
  • redactarea şi eliberarea autorizaţiilor şi a notificărilor
  • de asemenea, se înregistrează: cereri de audienţă, reclamaţii, sesizări, solicitări inscrieri în Registrul Unic al Cabinetelor, cereri înscriere rezidenţiat, cereri examene igienă, cereri notificări privind accesare fonduri europene prin PNDR – AFIR
 
Programul cu publicul:
 
  • primiri (şi eliberari) documente: Luni – Joi: 8:30 – 12:00; Vineri: 8:30 – 11:00
  • eliberări documente: Luni – Vineri: 14:00 – 15:00; Miercuri: 14:00 – 18:00
 
Acte necesare:
 
  • Autorizaţia sanitară în baza Declaraţiei pe Propria Răspundere
    • cerere tip
    • declaraţia tip referitoare la condiţiile igienico-sanitare (semnată de manager/ administrator/ titular activitate)
    • memoriu tehnic
    • planul de situaţie cu încadrarea în zonă
    • schiţe cu detalii de structură funcţională şi dotări specifice profilului de activitate
    • actul de înfiinţare al solicitantului
    • acte doveditoare privind deţinerea legală a spaţiului
  • Autorizaţia sanitară în baza Referatului de Evaluare
    • cerere semnată de titularul activităţii/administrator
    • memoriu tehnic
    • planul de situaţie cu încadrarea în zonă
    • schiţe cu detalii de structură funcţională şi dotări specifice profilului de activitate
    • în funcţie de specificul activităţii se pot solicita şi alte documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor legale incidente domeniului
    • actul de înfiinţare al solicitantului
    • acte doveditoare privind deţinerea legală a spaţiului
    • chitanţa de plată a tarifului de autorizare sanitară-după caz
  • Certificarea Conformităţii cu normele de igienă şi sănătate publică
    • cerere tip
    • memoriu tehnic
    • schiţe cu detalii de structură funcţională şi dotări specifice profilului de activitate
    • actul de înfiinţare al solicitantului
    • acte doveditoare privind deţinerea legală a spaţiului
    • chitanţa de plată a tarifului de certificare
    • documentele vor fi depuse în original sau în copie, cu menţiunea "conform cu originalul" şi vor fi semnate şi ştampilate de către solicitant
    • termentul de soluţiunare:
      • 5 - 20 zile lucrătoare de la data înregistrării
      • maximum 5 zile lucrătoare în regim de urgenţă 
  • Asistenţă de Specialitate - pentru proiecte de amplasare, construire, amenajare, modificare a unităţilor cu risc pentru sănătatea populaţiei
    • cerere tip
    • certificat de urbanism
    • plan de amplasare în zonă, cu menţionarea vecinătăţilor imediate
    • proiectul obiectivului - circuitele funcţionale, destinaţia spaţiilor şi suprafeţele acestora (după caz)
    • memoriu tehnic
    • actul de înfiinţare al solicitantului
    • chitanţa de plată a tarifului
    • documentele vor fi depuse în original sau în copie, cu menţiunea "conform cu originalul" şi vor fi semnate şi ştampilate de către solicitant
    • termenul de soluţionare:
      • 5 - 20 zile lucrătoare de la data înregistrării
      • maximul 5 zile lucrătoare în regim de urgenţă
 
Taxe conform Ord.MS 1030/2009:
 
  • 200 lei - tarif asistenţă de specialitate şi certificarea conformităţii
  • 300 lei - tarif autorizare sanitară în baza referatului de evaluare
  • 200 lei - tarif viză anuală
  • 50 lei - tarif suplimentar pentru rezolvare în regim de urgenţă (maximum 5 zile lucrătoare)
 
Pentru proiectele depuse în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) pentru perioada 2014-2020, se vor respecta prevederile Protocolului de colaborare între Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale şi Ministerul Sănătăţii.