19. 09. 20

Poster apartinatori Alzheimer

În data de 21 septembrie 2019, se celebrează Ziua Mondială de Luptă Împotriva Maladiei Alzheimer. Campania din acest an are ca temă ”Înţelegerea și conștientizarea bolii Alzheimer” și se desfășoară sub sloganul: "Să nu-i uităm pe cei care uită".

Campania din acest an dedicată Zilei Mondiale de Luptă Împotriva Maladiei Alzheimer are ca scop informarea și conștientizarea :

  1. profesioniștilor din sănătate despre problematica demenței și maladiei Alzheimer și metodele de management al pacienților;
  2. aparținătorilor și îngrijitorilor pacienților cu Alzheimer asupra posibilităților de diagnosticare, tratament și cu privire la realizarea deplină a drepturilor persoanelor diagnosticate cu această boală.

La data de 21 septembrie a fiecărui an, organizațiile de sprijin împotriva maladiei Alzheimer din întreaga lume își concentrează eforturile în vederea sensibilizării populaţiei generale cu privire la problematica demenţei de tip Alzheimer.

Boala Alzheimer este cea mai frecventă formă de demență, care afectează funcționarea mentală.

Anul acesta, la data de 21 septembrie 2019, persoanele care suferă de Alzheimer, familiile acestora, organizațiile implicate, politicienii, profesioniştii din sistemul sanitar, cercetătorii se reunesc în spirit de solidaritate pentru a conștientiza opinia publică în legătură cu maladia Alzheimer.

Poster profesionisti Alzheimer

19. 09. 16

Poster ZMSP 2019

În octombrie 2004, OMS a lansat programul WHO Patient Safety privind siguranța pacientului, ca răspuns la o rezoluție a Adunării Mondiale a Sănătății (2002), care solicita Organizației și Statelor Membre să acorde atenție maximă acestei probleme. Programul WHO Patient Safety își propune să coordoneze, să difuzeze și să accelereze îmbunătățirea siguranței pacienților în întreaga lume.

Ziua Mondială pentru Siguranța Pacientului (ZMSP) a fost creată pentru a facilita dezvoltarea politicilor și practicilor privind siguranța pacienților în toate Statele Membre OMS și pentru a acționa ca o forță majoră la îmbunătățirea siguranței acestora.

Campania ZMSP din acest an, organizată pentru prima oară în România, cu tema Îngrijirile medicale în condiții de siguranță are ca scop Conștientizarea  profesioniștilor din domeniul furnizării serviciilor de sănătate, precum și a pacienților asupra importanței îngrijirilor medicale de calitate cât și asupra siguranței pacienților.

 Obiectivele campaniei sunt:

  • informarea profesioniștilor din sănătate asupra importanței îngrijirilor medicale în condiții de siguranță;
  • conștientizarea medicilor asupra necesității utilizării corecte a tehnologiilor și instrumentelor pentru realizarea unui act medical mai sigur cu efecte secundare reduse;
  • informarea pacienților și aparținătorilor acestora asupra importanței implicării eficiente în îngrijirea lor în cursul terapiei.

Strategia naţională de sănătate 2014 – 2020 şi Planul de acţiuni pe perioada 2014 – 2020 prevede o serie de direcţii strategice de acţiune și măsuri printre care și Creşterea gradului de siguranţă a pacientului şi a calităţii serviciilor medicale în unităţile sanitare prin:

  1. introducerea evaluărilor de rutină ale performanţei la toate nivelurile de îngrijire folosind protocoale de estimare a performanţei pe diferite niveluri de îngrijire;
  2. implementarea la nivel naţional a conceptului de siguranţă a pacientului precum şi a instrumentelor/procedurilor aferente, bazate pe evidenţele/bunele practici internaţionale (OMS, UE);
  3. elaborarea și implementarea unui plan strategic naţional cuprinzând măsuri generale pentru îmbunatăţirea siguranţei pacientului; dezvoltarea şi implementarea programelor de raportare, investigare și concluzionare privind evenimentele adverse;
  4. dezvoltarea unor programe de cercetare privind siguranţa pacientului;
  5. informarea-educarea populaţiei împotriva abuzului de antibiotice.

ZMPS 2019

19. 09. 16

În perioada 16- 22 septembrie 2019 se celebrează Săptămâna Europeană a Mobilităţii cu Sloganul: „Mergi cu noi!”. Tema campaniei din anul acesta a Săptămânii Europene a Mobilităţii este: Mersul pe jos și cu bicicleta în condiții de siguranță rutieră.

În cadrul campaniei, ziua de 22 septembrie este declarată Ziua fără mașini!

Campania SĂPTĂMÂNA EUROPEANĂ A MOBILITĂȚII din acest an încurajează oamenii să aleagă moduri active de deplasare : să combine mersul pe jos cu bicicleta și cu transportul public.

Ediția din acest an a campaniei este o oportunitate de a face parte dintr-o mișcare europeană adresată autorităților locale și locuitorilor din mediul urban pentru a-și corobora eficient acțiunile în vederea reducerii gradului de poluare urbană.

Obiectivele campaniei sunt:

  1. Conștientizarea populației în formării unor atitudini pozitive față de stilul de viață sănătos prin adoptarea mobilității alternative (mersul pe jos și cu bicicleta);
  2. Prezentarea de alternative de mobilitate durabilă locuitorilor din mediul urban.

Poster SEM 2019

19. 07. 31

ALPÎn fiecare an, în perioada 1-7 august, în întreaga lume se sărbătorește Săptămâna Mondială a Alimentației la Sân. Sloganul campaniei din acest an este: Informați părinții. Promovați alimentația la sân! Acum și pentru viitor!

Săptămâna Mondială a Alimentației la Sân (SMAS) este celebrată în fiecare an în perioada 1-7 august, în peste 120 de ţări, dintr-un motiv foarte simplu, alăptarea este una dintre cele mai eficiente modalități de a oferi copiilor de pretutindeni cel mai bun început în viață.

Alăptarea este o soluție universală care oferă tuturor un start corect și șanse egale în viață.

Alăptarea exclusivă - hrănirea sugarilor numai cu lapte matern în primele șase luni de viață - ajută copiii să crească, prevenind subnutriția, promovând dezvoltarea creierului și reducând riscul ca aceștia să devină supraponderali.

Alăptarea este, de asemenea, primul vaccin al nou-născutului, oferind anticorpi vitali și o stimulare a imunității.

De la primele momente ale vieții copilului, alăptarea poate însemna diferența dintre viață și moarte. Punerea nou-născuților la sân în prima oră a vieții este o garanție împotriva deceselor la aceasta vârstă.

Există dovezi temeinice că o alăptare eficientă are numeroase efecte asupra:

  1. copilului: combate bolile infecțioase, reduce incidența și severitatea diareei, reduce infecțiile respiratorii și otita medie acută, previne malocluzia și cariile dentare și sporește inteligența, etc.
  2. mamei: creşte distanţa dintre sarcini, reduce riscul de cancer mamar și ovarian și reduce riscul de hipertensiune arterială, etc.

În ciuda acestor beneficii clare, mulți copii nu sunt alăptați. La nivel global, numai aproximativ 2 din 5 dintre toți nou-născuții sunt puși la sân în decurs de o oră de la naștere - și numai 40% dintre copii sub șase luni sunt alăptați exclusiv.

Conform unui studiu desfășurat în 2016 de Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului, în parteneriat cu Ministerul Sănătăţii şi UNICEF, în România, rata alăptării exclusive a fost de 12,6%, printre cele mai mici din Europa. Datele analizate în dinamică, indică o scădere a ratei alăptării exclusive în ultimii ani.

Campania are ca obiectiv general asigurarea unei nutriții optime a copiilor până la vârsta de 24 de luni, iar ca obiectiv specific, în acord cu obiectivul OMS, creșterea la 50% a copiilor alimentați exclusiv la sân în primele 6 luni de viață, până în anul 2025.

ALP poster parinti 2019

19. 07. 26

 Poster ZMH1 page 0001

În fiecare an, în data de 28 iulie este marcată Ziua Mondială de Luptă împotriva Hepatitei. Campania este adresată grupurilor de pacienţi şi persoanelor care trăiesc cu hepatită virală și este o oportunitate globală de a sensibiliza şi de a induce o schimbare reală în prevenirea bolilor şi a accesului la testare şi tratament.

În 2016, 194 de guverne au adoptat Strategia globală a OMS privind hepatita virală, care include obiectivul de a elimina hepatita B și C până în 2030, dar numai câteva țări sunt pe cale de a îndeplini aceste obiective.

Din cele 325 de milioane de oameni care trăiesc cu hepatită virală la nivel global, mai mult de 290 de milioane (9 din 10!) trăiesc cu hepatita B sau C, fără să știe. Fără o îmbunătățire masivă în diagnostic, ratele de tratament vor scădea, ratele de infectare vor crește și vom pierde posibilitatea de a elimina hepatita virală până în 2030.

Sloganul CAMPANIEI ZMH 2019 este „să eliminăm hepatita!”

Deoarece scopul de eliminare a hepatitei virale nu poate fi atins fără a preveni boala și a găsi persoanele nediagnosticate și fără conectarea acestora la îngrijire si tratament, campania de sensibilizare care continuă și în anul 2019, își propune să educe, să influențeze politicile naționale de testare și să încurajeze oamenii să se testeze și/sau să devină susținători în încercarea de a găsi cazurile nediagnosticate. 

În România, Planul-cadru național pentru controlul hepatitelor virale urmărește crearea unui cadru de intervenție bazat pe dovezi pentru un răspuns cuprinzător și sistematic al sectorului de sănătate la hepatitele virale, luând în considerare contextul, nevoile și prioritățile naționale.

Campania cu tema „ELIMINAREA HEPATITEI” este coordonată metodologic de Ministerul Sănătăţii prin Institutul Naţional de Sănătate Publică.

Poster ZMH2 page 0001